Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i listów obywateli
Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i listów obywateli.
- 1. Skargi, wnioski i listy adresowane do Starosty rejestrowane są w kancelarii ogólnej następnie przekazywane poprzez Wydział Organizacji i Nadzoru do załatwienia kierownictwu komórek organizacyjnych Starostwa.
- Skargi, wnioski i listy wnoszone na piśmie, ustnie do protokołu, faxem, itp. kancelaria ogólna przekazuje do Wydziału Organizacji i Nadzoru .
- Skargi, wnioski i listy, których merytoryczne załatwienie nie należy do kompetencji Starosty niezwłocznie przesyła się do właściwych rzeczowo jednostek organizacyjnych.
- O sposobie załatwienia skarg, wniosków i listów przekazanych do merytorycznych wydziałów lub bezpośrednio wpływających do wydziałów należy każdorazowo powiadomić Wydział Organizacji i Nadzoru .
- W Wydziale Organizacji i Nadzoru wyznaczony pracownik prowadzi centralny rejestr skarg, wniosków i listów wpływających do Starostwa.
- Skargi, wnioski i listy rozpatrywane i załatwiane przez kierowników komórek organizacyjnych Starostwa ewidencjonuje się w rejestrach komórek organizacyjnych, które są zgodne z prowadzonym rejestrem centralnym.
- Kierownictwo komórek organizacyjnych Starostwa:
- wyznacza w swoich komórkach pracownika i powierza im obowiązek przyjmowania, ewidencjonowania oraz kontrolę terminowego załatwiania skarg, wniosków i listów;
- zapewnia przekazywanie do Wydziału Organizacji i Nadzoru kopii odpowiedzi na skargi, wnioski i listy.
- Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków przez Starostę i Wicestarostę zostanie określone zarządzeniem Starosty.
- Kierownictwo komórek organizacyjnych oraz pozostali pracownicy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy Starostwa.
- Kierownictwo komórek organizacyjnych Starostwa odpowiedzialne jest za:
- prawidłową ewidencję skarg, wniosków i listów;
- rzetelne, terminowe i zgodne z obowiązującymi przepisami załatwianie skarg, wniosków i listów;
- opracowywanie okresowych analiz załatwiania skarg, wniosków i listów - zgodnie z terminami wyznaczonymi przez Wydział Organizacji i Nadzoru;
- analizę źródeł powstawania skarg, wniosków i listów oraz podejmowanie działań zmierzających do ich eliminowania.
- Nadzór nad załatwianiem skarg, wniosków i listów sprawuje Wydział Organizacji i Nadzoru .
- Naczelnik Wydziału Organizacji i Nadzoru raz w roku przedstawia Staroście analizę rozpatrywania skarg, wniosków i listów.
- Wydział Organizacji i Nadzoru zapewnia w gmachu Starostwa odpowiednią informację wizualną o dniach i godzinach przyjęć obywateli przez Starostę i Wicestarostę.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Paweł Kot Data wytworzenia:
22 gru 2011
Osoba dodająca informacje
Paweł Kot Data publikacji:
22 gru 2011, godz. 12:53
Osoba aktualizująca informacje
Paweł Kot Data aktualizacji:
22 paź 2019, godz. 09:01