Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwa Powiatowego w Malborku

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Otwarty i konkurencyjny nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Powiatowego Konserwatora Zabytków w Starostwie Powiatowym w Malborku w niepełnym wymiarze czasu pracy, tj. 1/2 etatu

Starosta Powiatu Malborskiego

OGŁASZA OTWARTY I KONKURENCYJNY NABÓR  NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE

Powiatowego Konserwatora Zabytków
w Starostwie Powiatowym w Malborku, Pl. Słowiański 17
w niepełnym wymiarze czasu pracy, tj. 1/2 etatu

  1. Wymagania niezbędne:
    1. wykształcenie wyższe z tytułem przynajmniej magistra w jednej z dziedzin związanych z ochroną zabytków;
    2. co najmniej 5 letni staż pracy w zakresie ochrony zabytków;
    3. posiadanie obywatelstwa polskiego;
    4. posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku;
    5. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
    6. niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    7. nieposzlakowana opinia;
    8. posiadanie wiedzy w zakresie funkcjonowania administracji publicznej oraz przepisów dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
    9. znajomość i umiejętność stosowania przepisów prawnych, w szczególności ustaw:
      1. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
      2. prawo budowlane,
      3. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
      4. o samorządzie powiatowym,
      5. kodeks postępowania administracyjnego,
      6. o gospodarce nieruchomościami,
      7. o ochronie przyrody;
    10. przedłożenie wskazanych poniżej dokumentów.

 

  1. Wymagania dodatkowe:

 

  1. wysoka kultura osobista;
  2. umiejętność pracy w zespole, indywidualne rozwiązywanie problemów, odpowiedzialność, dokładność, poczucie obowiązku, zdyscyplinowanie, odporność na stres;
  3. komunikatywność, umiejętność bezkonfliktowego rozwiązywania spraw, unikania konfliktów w miejscu pracy;
  4. dobra organizacja pracy;
  5. posiadanie prawa jazdy kat. B.

 

  1. Zakres wykonywanych zadań:

 

  1. wydawanie w trybie art. 36 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami pozwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru, w tym prac polegających na usunięciu drzewa lub krzewu z nieruchomości lub jej części będącej wpisanym do rejestru parkiem, ogrodem lub inną formą zaprojektowanej zieleni;
  2. wydawanie w trybie art. 36 ust. 1 pkt 2 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami pozwoleń na wykonywanie robót budowlanych w otoczeniu zabytku;
  3. wydawanie w trybie art. 36 ust. 1 pkt 3 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami pozwoleń na prowadzenie badań konserwatorskich zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru;
  4. wydawanie w trybie art. 36 ust. 1 pkt 4 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami pozwoleń na prowadzenie badań architektonicznych zabytku wpisanego do rejestru;
  5. wydawanie w trybie art. 36 ust. 1 pkt 8 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami pozwoleń na dokonywanie podziału zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru;
  6. wydawanie w trybie art. 36 ust. 1 pkt 9 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami pozwoleń na zmianę przeznaczenia zabytku wpisanego do rejestru lub sposobu korzystania z tego zabytku;
  7. wydawanie w trybie art. 36 ust. 1 pkt 10 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami pozwoleń na umieszczanie na zabytku wpisanym do rejestru: urządzeń technicznych, tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych w rozumieniu art. 2 pkt 16b i 16c ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U z 2024 r. poz. 1130  z późn. zm.)  oraz napisów, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
  8. wydawanie w trybie art. 36 ust. 1 pkt 11 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami pozwoleń na podejmowanie innych działań, które mogłyby prowadzić do naruszenia substancji lub zmiany wyglądu zabytku wpisanego do rejestru, z wyłączeniem działań polegających na usuwaniu drzew lub krzewów z terenu nieruchomości lub jej części niebędącej wpisanym do rejestru parkiem, ogrodem albo inną formą zaprojektowanej zieleni;
  9. wydawanie w trybie art. 27 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami na wniosek właściciela lub posiadacza zabytku, w formie pisemnej, zaleceń konserwatorskich, określających sposób korzystania z zabytku, jego zabezpieczenia i wykonania prac konserwatorskich, a także zakres dopuszczalnych zmian, które mogą być wprowadzone w tym zabytku;
  10.  wydawanie w trybie art. 30 ust. 2 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami decyzji nakazującej właścicielowi lub posiadaczowi zabytku nieruchomego ujętego w gminnej ewidencji zabytków bądź nieruchomości o cechach zabytku położonych na obszarach zabytkowych, udostępnienie tego zabytku bądź nieruchomości wykonawcy badań, na czas niezbędny do przeprowadzenia badań, jednak nie dłuższy niż 3 miesiące od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna;
  11.  prowadzanie w trybie art. 38, art. 39, art. 40 i art. 41 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami kontroli przestrzegania i stosowania przepisów tej ustawy, dokumentowania jej ustaleń stosownymi protokołami i wydawanie w oparciu o te ustalenia zaleceń pokontrolnych oraz sprawdzanie ich wykonania, jak również powiadamianie stosowanych organów o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia, o jakich mowa w art. 108-118 tej ustawy;
  12.  wydawanie w trybie art. 43 ust. 1 pkt 1-4 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami decyzji o wstrzymaniu wykonywanych bez pozwolenia lub w sposób odbiegający od zakresu i warunków określonych w pozwoleniu działań;
  13.  wydawanie w trybie art. 44 ust. 1 pkt 1-4 oraz ust. 1a-3 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami decyzji nakazujących wykonanie określonych w tym przepisie prawa czynności na koszt osoby, która dopuściła się naruszenia przepisów o zabytkach lub naruszyła zakres i warunki określone w pozwoleniu;
  14. wydawanie w trybie art. 45 ust. 1 pkt 1-4 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami decyzji nakazujących wykonanie określonych w tym przepisie prawa czynności na koszt osoby, która wykonała te czynności bez pozwolenia lub w sposób odbiegający od zakresu i warunków określonych w pozwoleniu,
  15.  wydawanie w trybie art. 49 ust. 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami decyzji nakazujących wykonanie określonych w tym przepisie prawa prac konserwatorskich lub robót budowlanych, których wykonanie jest niezbędne ze względu na zagrożenie zniszczeniem lub istotnym uszkodzeniem zabytku;
  16.  nakładanie w drodze decyzji administracyjnych kar pieniężnych w sprawach, o których mowa w art. 107c, 107d ust.1 i 2 oraz 107e ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
  17.  uzgadnianie w trybie art. 53 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U z 2024 r. poz. 1130  z późn. zm.) projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w odniesieniu do obszarów i obiektów objętych formami ochrony zabytków, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
  18.  uzgadnianie w trybie art. 53 ust. 4 pkt 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w odniesieniu do obiektów i obszarów zabytkowych ujętych w gminnej ewidencji zabytków, o której mowa w art. 22 ust. 5 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
  19.  uzgadnianie w trybie art. 60 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projektów decyzji o warunkach zabudowy w odniesieniu do obszarów zabytkowych, objętych ochroną prawną w formie wpisu do rejestru zabytków, o której mowa w art. 7 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
  20.  uzgadnianie w trybie art. 60 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projektów decyzji o warunkach zabudowy w odniesieniu do obiektów i obszarów zabytkowych ujętych w gminnej ewidencji zabytków, o której mowa w art. 22 ust. 5 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
  21.  uzgadnianie w trybie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.) decyzji o pozwoleniu na budowę w odniesieniu do obiektów i obszarów zabytkowych ujętych w gminnej ewidencji zabytków, o której mowa w art. 22 ust. 5 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
  22.  wydawanie w trybie art. 9 ust 3 pkt 4 ustawy Prawo budowlane  opinii w odniesieniu do obiektów budowlanych wpisanych do gminnej ewidencji zabytków oraz innych obiektów budowlanych usytuowanych na obszarach objętych ochroną konserwatorską;
  23.  uzgadnianie w trybie art. 67 ust. 3 Prawa budowlanego decyzji nakazującej właścicielowi lub zarządcy rozbiórkę obiektu budowlanego i uporządkowanie terenu oraz określającej terminy przystąpienia do tych robót i ich zakończenia, w stosunku do obiektów budowlanych niewpisanych do rejestru zabytków, a objętych ochroną konserwatorską na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli nieużytkowany lub niewykończony obiekt budowlany nie nadaje się do remontu, odbudowy lub wykończenia;
  24.  wydawanie w trybie art. 83a ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2024 r. 1478 z późn. zm.)   zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości lub jej części wpisanej do rejestru zabytków, a także wydawanie związanych z tymi  zezwoleniami decyzji w sprawach, o których mowa w art. 84 ust. 2-8, art. 86 ust. 2, art. 87 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
  25.  przyjmowanie informacji, o których mowa w art. 83f ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody, w przypadkach o których mowa w art. 83 f ust. 1 pkt 13 i pkt 14 lit. a ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody  z terenu nieruchomości lub jej części wpisanej do rejestru zabytków oraz dokonywanie oględzin, o których mowa w art. 83f ust. 1 pkt 14 lit b i 83f ust. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody z terenu nieruchomości lub jej części wpisanej do rejestru zabytków oraz sporządzenie z nich protokołów;
  26.  przyjmowanie zgłoszeń, o których mowa w art. 83f ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody  z terenu nieruchomości lub jej części wpisanej do rejestru zabytków, a także podejmowanie związanych z tymi zgłoszeniami czynności prawnych i faktycznych, o których mowa w art. 83f ust. 6-20 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody;
  27.  wydawanie opinii w trybie art. 11d ust. 1 pkt 8 lit. f ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r poz. 311);

 

  1. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

 

  1. miejsce pracy: 82-200 Malbork Pl. Słowiański 17
  2. wymiar czasu pracy: niepełny etat, tj. 1/2 etatu
  3. praca administracyjno-biurowa w siedzibie Starostwa Powiatowego w Malborku
  4. praca przy monitorze ekranowym
  5. obsługa urządzeń biurowych
  6. praca na wysokości
  7. kierowanie pojazdami
  8. norma dobowa czasu pracy wynosi: 8 godzin
  9. norma tygodniowa czasu pracy wynosi: 40 godzin
  10. wynagrodzenie za pracę będzie wypłacane raz w miesiącu
  11. urlop wypoczynkowy:

-  urlop wypoczynkowy przysługuje w wymiarze:

20 dni – jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat,

26 dni – jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat.

Przy czym 1 dzień urlopu odpowiada 8 godzinom pracy.

Urlopu udziela się w dni, które są dla pracownika dniami pracy w związku
z obowiązującym rozkładem czasu pracy

  1. nie obejmuje Pana/Panią żaden układ zbiorowy pracy
  2. okres wypowiedzenia umowy o pracę wynosi:
  • okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony i umowy o pracę
    na czas określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:

2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,

1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,

  1. miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata,
  1. w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym,
    w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, w jednostkach, o których mowa   w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j.: Dz.U. z 2022 r. poz. 530), umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.

 

Powiatowego Konserwatora Zabytków zatrudnia Starosta po zasięgnięciu opinii Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

 

Zatrudnienie Powiatowego Konserwatora Zabytków nastąpi po podpisaniu porozumienia
z Wojewodą Pomorskim, w sprawie prowadzenia spraw z zakresu właściwości Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków przez Powiat Malborski.

 

  1. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

 

W miesiącu marcu 2025 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Malborku, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6 %.

 

  1. Wymagane dokumenty:

 

  1. list motywacyjny,
  2. życiorys (CV),
  3. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie i kwalifikacje  zawodowe oraz inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach zawodowych i umiejętnościach,
  4. kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenia z zakładu pracy potwierdzające wymagany staż pracy,
  5. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na dane stanowisko,
  6. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  7. oświadczenie o niekaralności (osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe),
  8. kwestionariusz personalny.

 

Wymagane dokumenty należy składać w terminie do dnia 09.05.2025 r. do godz. 1400 
w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Malborku, Pl. Słowiański 17 82-200 Malbork pokój nr 24 (I piętro) w godzinach pracy Urzędu z dopiskiem:

 

„Nabór na stanowisko Powiatowego Konserwatora Zabytków”

lub przesłać pocztą na adres:

Starostwo Powiatowe w Malborku
Plac Słowiański 17
82-200 Malbork

z dopiskiem jak wyżej

Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.

 

Do wysyłanych dokumentów prosimy dopisać klauzulę:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 1781)”.

 

Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.powiat.malbork.pl/ oraz na tablicy informacyjnej przed budynkiem Starostwa Powiatowego w Malborku, Plac Słowiański 17.                                                                      

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Aleksandra Marchaj

Data wytworzenia:
28 kwi 2025

Osoba dodająca informacje

Paweł Kot

Data publikacji:
28 kwi 2025, godz. 12:06

Osoba aktualizująca informacje

Paweł Kot

Data aktualizacji:
28 kwi 2025, godz. 12:06